2013. június 22., szombat

Shrek szelet

Mostanában nagyon sok édesség fogy nálunk.

Legújabb kedvenc a házi fagyizás.  Most ismerkedek a témával.

Azonban a fiúk most betegek, így fagyi nincs, esetleg más, sütés nélkül elkészíthető finomság.
 Ez a recept egy újságból származik, szóval nem én találtam fel a spanyol viaszt.
Interneten is nagyon sok helyen fellelhető a Shrek szelet receptje különböző hozzávaló arányokkal.

Amit én találtam az a következő:

 Hozzávalók:
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 30 dkg margarin (ebből 5dkg a tetejére bevonáshoz)
  • 3dl meleg tej
  • 20 dkg porcukor
  • 4 evőkanál kakaópor (én holland kakaóport használtam)
  • 1 üvegcse keserű mandulaaroma
  • 1 tábla (általában 90-100g) tejcsokis tortabevonó

Elkészítése:

  • A darált kekszet 25 dkg margarinnal, a meleg tejjel és a porcukorral összekeverjük, majd kettéválasztjuk. 
  • Az egyik felébe keverjük a kakaóport, a másik felébe pedig a mandulaaromát.
  • Egy folpackkal bélelt jénaiba (esetemben fedeles jénaiba) alulra a kakaós, rá a mandulás réteget simítjuk.
  • A tetejét meglocsoljuk a maradék 5 dkg margarinnal felolvasztott étcsokival. 1-2 órára, de inkább 1 egész éjszakára hűtőbe tesszük.

A hozzávalók aránya eléggé puha töltelékrétegeket eredményezett, így inkább egy egész éjszakán át hűtöttem. Szépen össze is állt mára az egész. Finom lett nagyon, a fele már el is fogyott. Azt hiszem újabb édességgel gazdagodott a repertoár :).


Itt a sütike és a csésze, aki az ebéd utáni kávéjára vár. Sietnem kellett, mert Bence sorba állt a sütiért és a fotózást nem nagyon engedte :)


Szép napot mindenkinek :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése