2013. július 1., hétfő

Slime, azaz putty gyurmalin házilag


Történt ma délután a az angry birds-ök varrása közben, hogy elég erőt és lendületet éreztem magamban, hogy akkor végre elkészítsem Fából fabrika receptje alapján a nyúlós, mászós szörnyeteget.

Jó ideje szemeztem már ezzel a recepttel és már kb 2 hónapja jó diák módjára lefűzésre került a gyerek móka elnevezésű mappámban.


Az alapanyagok beszerzése sajnos valóban nehéz feladat, nekem nem is sikerül pl boraxot vennem, hanem Glycerinum boraxatum-ot javasoltak itt a patikákban és így azt vettem => itt


Valamint, itt Nálunk éppen nem találtam olyan folyékony keményítőt sem, mint, amilyet Zita, a blog írója használt.


Helyette vettem azt hiszem Spar-ban a Chemitat Kft féle háztartási búzakeményítő port 250g-os kiszerelésben => itt.

Azért bizakodó voltam, hogy ezekkel a hozzávalókkal is összejön majd a tökéletes eredmény.

Hát.... sajnos a fenti leírás alapján nem úgy alakult, nyilván, mivel Ő folyákony textilkeményítőt és tényleges boraxot használt. Én meg csak hígabb, általam kevert keményítőt és egyéb keverékes boraxot.


Ezek alapján az eredeti recepthez képest a hozzávalók aránya a következőképpen változik:


Az iskolai folyékony ragasztó és az ételszínezés adott volt.

A keményítőt úgy adagoltam, hogy a leírás alapján(ami úgy szólt, hogy 3 evőkanál keményítőt el kell keverni 1 csésze vízben, majd ezt 2 l meleg vízhez adva fel kell forralni és a sűrű keményítőt igény szerint lehet használni) 3 evőkanállal elkevertem 2,5 dl vízben a keményítőből és 1 ragasztós tubussal adtam a ragasztóhoz ebből a keverékből.

Majd ugyancsak ezt a ragasztós tubust használtam a boraxhoz is.

Itt is trükköztem, mert 3 ragasztós flakonnyi meleg vízhez 3 teás kanál Glycerinum boraxatum-ot kevertem és ezt adtam az egész keverékhez.

Kissé kásás lett az egész, amikor összeöntöttem.

Aztán adj neki, előkaptam a botmixert és neki estem a ragacsos lénynek. Igencsak dolgozott a mixer rendesen addig, amíg egy eléggé ragacsos kispajtást nem kaptam. 

Itt láttam, hogy valami nem az igazi, zselésnek és ragacsosnak ragacsos, csak éppenséggel túl ragaszkodó a cucc és nem jön le a kezemről. 

Jött a felismerés, hogy nem elég tömör az egyveleg. 
A mixert nem akartam tovább kínozni, így a por alapú keményítőből adtam a zselés szajréhoz egy adagot és kézi habverővel összedolgoztam. Ezt egészen addig ismételtem, míg az összes keményítő bele nem került a lábasba apránként és a legvégén láss csodát, megszületett műtrutyi barátunk teljes és tökéletes simulékony, nyúlós, de nem ragacsos mivoltában.



A végeredmény fantasztikusan jó és egyben fantasztikusan gusztustalan :). 
 

A hozzávalók igazán nem kerülnek sokba és a készhez képest olcsóbban hozhatjuk ki ezt a játékot is, mint olyan sok minden mást is, ha egy kicsit is gyereklelkűek és leleményesek vagyunk :).

Ezek bolti ára 50g-os kiszerelésben kb 1500-2000 Ft, sőt van ennél sokkal többért is.

Nah ennyi pénzből kb 50dkg-ot csinálhatsz odahaza és megéri, mert egy 3 éves nem sok dologgal képet 1 órát egyszerre játszani, nahh ezzel biztosan :).

Természetesen nem az enyém az érdem feltalálás ügyben, hanem ez is, mint oly sok más is az USA-ból származik. Az amerikai anyukák mind ilyeneket gyártanak palántáiknak és nagyon jól teszik. 
Van még pár őrültség, amit találtam, nemsokára jövök a következővel :):):).

 

2 megjegyzés: