2013. június 20., csütörtök

LEGO DUPLO játékok: Building examples !!!!!



 http://www.buildingexamples.com/templates/businessefficiency-tg/images/screen.jpg

Jó sok ideig gondolkodtam, hogy elkezdjek-e ezzel a témával is foglalkozni, de végül megérett rá az idő.
 Minden gyerek szeret építeni, ki így, ki úgy, fakockákból, montessori játékokból vagy éppen lego duplo kockákból, vagy kavicsokból, műanyag poharakból, vagy bármiből.

Nálunk leginkább a lego duplo kockák vannak eme kiváltságos helyzetben, hogy folyamatosan használatban vannak.

Legtöbb helyen úgy kezdődik a karrier, hogy kap a gyerek egy nagy csomag kockát.

Először csak dobálja, majd elkezdi egymásra építeni és az építményt lerombolja és utána bonyolódik a dolog.

Amikor elérkezünk a bonyolódáshoz, akkor jönnek képbe a készletek. Abból is létezik jó sok, csak az ember pénztárcája, leleményessége bírja erővel.

No de mi van akkor, ha nincs készletünk, csak kockáink innen-onnan megörökölve, ajándékba kapva?

Nincs semmi gond, abból is lehet madarat építeni, vagy netán űrhajót, esetleg vonatot, autót.

Lego-s applikációs kalandozásaim során( tablet-re kerestem lego-s alkalmazásokat, de ez majd egy másik történet lesz, mert az is megér egy jó hosszú bejegyzést) találtam egy remek alkalmazás sorozatot.

Itt találtam ezt a gyönyörűséget. Egészen pontosan építési leírásokat tartalmaznak ezek az alkalmazások, témákra és Duplo-ra, Lego-ra bontva.
 Vannak épületépítős, jármű építős, állat építős leírások és sok másféle is. Természetesen korosztály szerint rangsorolva.

Aztán gondolkodtam, hogy az rendben van, hogy a gyerek látja gépen a leírást, de ha a tabletet az orra alá dugom, hogy onnan nézze a leírást, akkor a játék átlényegül építésből, táblagép nyomogatássá. A lehető legkisebbre próbáltam a külső "zavaró" tényezők mennyiségét csökkenteni, hogy csak a szín tiszta játék maradjon

Megkerestem hát az alkalmazások forrását, amely itt található. Jópofa kis oldal és, ami még jobb ennél, hogy a leírások pdf-ben letölthetők és nyomtathatók.

Én most a 2-3 éveseknek való képes leírásokat nyomtattam ki és fűzte le a lego-s mappába.

Nyilván egy 3 éves gyerek még nem tudja önállóan megépíteni a leírásban szereplő dolgokat, de úgy gondolom, hogy ez egy remek lehetőség, apa-fia játékhoz, vagy anyás játékhoz. Közösen dolgozunk, iránymutatásokkal és a kicsik élvezik, hogy valami igazán fantasztikus születik a kezük alatt.

Nálunk ez annyira bejött, hogy a bébi teve építése közben kitalálta Bence fiam, hogy építsünk egy "giga zsiráfot". Ime a remekmű:



Ha valakit érdekel az ilyesmi, akkor érdemes körülnézni a honlapon. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése