2013. július 5., péntek

Hamburger házilag marhahúspogácsával és házi puffanccsal

Holnap hamburger lesz, kint grillezve, ha eső nem lesz, ha lesz, akkor marad a jó öreg IKEA grill serpenyő. Reméljük, napfény, medence, piknikezés, kint rajzolás és fűben fetrengés is lesz.

Már korábban akartam ezt a bejegyzést, de ha épp sütöm a puffancsokat, akkor úgy gondoltam, hogy itt az ideje. Ezt a kaját mindig párban készítem a gyerekverziós húspogácsával, hiszem nekik is enni kell valamit.

Nah szóval a receptem komplettem:

Házi hamburgerpuffancs:


Hozzávalók 8 nagy hambi puffancshoz:
  • 80 dkg sima liszt BL55
  • 40 dkg rétes liszt
  • 5dl langyos tej
  • 5 evőkanál cukor
  • 2 kávéskanál só
  • 1 dl étolaj
  • 2+1 tojás a kenéshez
  • 2 evőkanél sűrű tejföl 20%-os
  • 1db 50 g-os friss élesztő

Elkészítése:
  1. Először összekeverjük a száraz hozzávalókat, az élesztőt pedig a langyos, cukros tejben felfuttatjuk.
  2. A száraz hozzávalókhoz hozzákeverjük a maradék hozzávalót és robotgéppel alaposan kidagasztjuk, hogy szép fényes és egynemű legyen a tészta.
  3. Majd 2 órát kelesztjük langyos helyen, de ebben a melegben(idebent az ablaknál 26 fok van) 1 óra kelesztés is bőségesen elegendő.
  4. Majd, ha megkelt, akkor lisztezett deszkára kiborítjuk a tésztát, alaposan átgyúrjuk és 8 egyenlő részre osztjuk.
  5. Gömbölyű zsemléket formázunk belőle és sütőpapírral bélelt tepsire tesszük Őket, majd újra hagyjuk még 20-25 percet kelni. A fenti képen én fele mennyiségből sütöttem a puffancsokat akkor éppen.

  6. Sütés előtt megkenem kétszer a felvert tojással és 180 fokra előmelegített sütőben(alul-felül sütési mód) kb 20-30 perc alatt aranybarnára sütöm.
  7. Fontos, hogy sütés előtt a sütő aljába toltam egy jénai forró vizet, amitől jó gőzös sülhettek a puffancsok.



Marhahús pogácsa 4 főre a felnőtteknek:

Hozzávalók:
  • 50dkg duplán darált marhahús
  • 1 nagyobb fej hagyma,
  • só és sok-sok frissen őrölt bors,
  • 2 evőkanál mustár,
  • kb 3-4 evőkanál ketchup,
  • 1 egész tojás,
  • ha a massza túl laza lenne, akkor 1-2 evőkanál zsemlemorzsa

Elkészítése:
  1. A darált húst egy magasabb falu tálba tesszük, megsózzuk, 2-3 mokkáskanálnyi borsót őrlünk rá frissen.
  2. Hozzáadjuk a nagyon apró kockára vágott hagymát, a 2 evőkanél mustárt, a tojást és a 3-4 evőkanál ketchupot.
  3. A masszát összegyúrjuk és 4 egyenlő kupacra osztjuk, amelyekből szép, formás húspogácsákat készítünk.
  4. Egy ecsettel a húspogácsák mindkét oldalát kicsit megolajozzuk és egy jénaiba fektetve, fóliával lefedve 1-2 órára, de ideálisabb esetben 1 egész éjszakára hűtőbe tesszük.
  5. Egy teflon grill serpenyőt kiss megolajozunk és kis lángon pirosra sütjük a húspogácsák mindkét oldalát 8-8 perc alatt. 
  6. Csak egyszer forgatom meg, azért annyira nem masszív ez a pogácsa, hogy csak úgy többször megforgassuk.


Pulyka húspogácsa 4 főre a gyerekeknek:

Hozzávalók:
  • 25 dkg darált pulykacsomb
  • 1 teáskanál mustár
  • 1 evőkanál pirospaprika
  • csipet só és frissen őrölt bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál zsemlemorzsa

Elkészítése:
  1. A hozzávalókat alaposan összedolgozom és 1-2 órát hűtőben lefedve pihentetem.
  2. Sütés előtt 4-5 húspogácsát formázok és zsemlemorzsába forgatom
  3. Bő olajban kisütöm.


 A hamburgerek töltéséhez, 2 hamburgerhez:
  • 1 fej vékony karikákra vágott hagyma aranybarnára sütve,
  • 8 vékony szelet bacon megsütve,
  • csemege uborka, reszelt sajt, vagy chedar lapka sajt is nagyon jó hozzá,
  • ketchup, mustár, jégsaláta, paradicsom ízlés szerint.

Bence leginkább ketcup, mustár kombóval tolja és mellé eszi a tőlünk kunyerált zöldségeket :).

Íme a végeredmény, máris összefutott a nyál a számban:


Aki elkészíti, annak jó étvágyat hozzá, meg nekünk is holnap.... :)



2 megjegyzés:

  1. Gratulálok. Úgy látom Te sem panaszkodhatsz :) gyönyörűségesek a hamburger zsömléid. Jó nagyok lehetnek ekkora mennyiségű hozzávalóból. Na de így az igazi!
    Külön köszönöm a hamburger pogácsa receptjét, el is mentettem és ki is próbálom. Mi sem vesszük boltban, itthon készül, de még eszembe sem jutott, hogy pulykából, esetleg csirkéből is készíthetem :) Én ugyanis mindíg hús nélkül fogyasztom, mert azt most nekem hanyagolni kell.

    VálaszTörlés
  2. Szia Viki. Örülök, hogy tetszik. A hamburgerzsömiket, amik a képen vannak, azokat fele mennyiségből sütöttem, de valóban 8giganagy puffancs lesz belőle. Tudod megelégeltem, hogy soha nem kapok itt punaharasztin egyik pékségben sem, amikor kellene. Husiból is 4nagy adag lesz, így szeretjük és minél többet áll bekeverve sütés előtt, annál finomabb. A hús nélküli verzió engem is érdekel, majd szétnézek nálad. Én nem vagyok nagy húsevő, csak a fiúk. A pulykahúsost a nagyfiam szereti, de csirkéből még én sem próbáltam, de ami késik....

    VálaszTörlés