2013. július 14., vasárnap

Füstös vöröslencse krémleves

Lencse, lencse drága lencse. Mi nem csak újévkor esszük, szeretjük a pénzt, mint a nők, akik bármennyit képesek lennének elkölteni..  Én is :D:D:D, hobbi felszerelésre, könyvekre, konyhai cuccokra, ruhákra és cipőkre nem.

Hoztam most egy nálunk nagyon gyakori levest, A lencse finom, bár mi a vörös változatot részesítjük előnybe egy jó ideje már, sokkal jobb szerintem a klasszikus társánál.



Noh hát akkor álljon itt a recept:

Hozzávalók 4 személyre:
  • 250g bacon vagy egy darabka füstölt szalonnáról megmaradt csont, vagy füstölt bőr
  • 1 db száraz parasztkolbász (esetemben most hentestől vásárolt paprikás grillkolbász volt)
  • 20 dkg vöröslencse
  • 2 dl tejszín
  • 1 késhegynyi konyhasó, pici frissen őrölt bors.
  • 1 evőkanál 20%-os ételecet vagy 2 ek 10%-os, kinek mi tetszik

Elkészítése:
  1. Ha szalonnánk van, akkor a kockára vogott szalonnát megpirítjuk, félretesszük és a megmaradt zsiradékon megfuttatjuk a lencsét.
  2. Felöntjük vízzel, én kb 1,5 l-el szoktam, beleteszünk egy darabka házikolbászt és fűszerezzük.
  3. Amikor megfőtt a lencse és az ízeket is kellően füstösnek, ízletesnek találjuk, akkor a tejszínnel elkeverjük a levet.
  4. Megvárjuk, amíg rottyan egyet, kivesszük a bőrkét vagy a csontot, ha azt tettünk bele és utána botmixerrel pürésítjük, hogy krémes állaga legyen.
  5. Amikor kész, ecettel savanyítjuk a fincsi levesünket. 
  6. Levesbetétként pedig a megmaradt kolbászt karikákra vágjuk és egy pici olajon ropogósra sütjük mindkét oldalukat.

Ahogy fentebb írtam nekem most a mi kis Jani hentesünktől vásárolt grill kolbászkáim voltak itthon. A juhbélből kiszedtem a tölteléket és pici fasírt golyókat készítettem belőlük olajban megsütöttem, azt adtuk a leveshez egy pici kolbász zsír kíséretében.

Hát ezt még az én 3 éves gyerekem is megeszi, pedig néha finnyás a kis kópé :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése